Czym jest Hydra

Z Gamepedia Help Wiki
Skocz do: nawigacja, szukaj
Logo Hydry

Hydra jest niestandardową technologią napędzającą farmę wiki Gamepedii. Nazwana na cześć legendarnego Greckiego monstrum, Hydra bierze swoją nazwę od zdolności potwora do hodowania wielu głów na jednym ciele. Ogólnie rzecz biorąc, pozwala to na utrzymywanie wszystkich wiki na Gamepedii przy użyciu pojedynczej i scentralizowanej instalacji oprogramowania MediaWiki. Czyni to aktualizację głównego oprogramowania Gamepedii, jak i dodawanie nowych rozszerzeń nieporównywalnie łatwiejszym i szybszym procesem, niż byłby on w przypadku oddzielnych instalacji dla każdej wiki w serwisie.

Historia[edytuj | edytuj kod]

W roku 2011, firma Curse uruchomiła na swoich serwerach nieco ponad dwa tuziny stron typu wiki, każda z własnym bazowym oprogramowaniem MediaWiki. Oznaczało to, że każdorazowo po wydaniu aktualizacji zespół techniczny musiał przeprowadzać ją na każdej wiki oddzielnie i po kolei. Finalnie oznaczało to niemalże nieustanne aktualizowanie oprogramowania. Widząc problem, wkrótce potem powstał zespół mający za zadanie stworzenie jego rozwiązania.

Hydra została po raz pierwszy wdrożona w 2012 roku, zasilając wówczas 25 wiki, jednak szybko rozrosła się do aż obsługiwanych 150 witryn, zanotowanych latem 2013 roku. Dzisiaj moc hydry pozwala istnieć ponad tysiącowi wiki, zapewniając przy tym najbardziej zaawansowane i aktualne oprogramowanie ze wszystkich farm wiki na rynku.

Zespół[edytuj | edytuj kod]

Byli członkowie zespołu:

Dziennik zmian[edytuj | edytuj kod]

Promotional Content